برگزاری «نخستین کنفرانس ملی جایگاه فناوری های نوین در آموزش تاریخ» . ایسنا
وی خاطرنشان کرد: در این کنفرانس به بررسی کاربردها و فناوری های نوین به خصوص اینترنت و فضای مجازی پرداخته و شش پنل و یک کارگاه آموزشی نیز برگزار شد.
فاطمه آهنگری دبیر همایش تجربه زیسته معلمان علوم انسانی نیز گفت: در همه مجامع، دانش و تجربه از افراد مسن تر و با تجربه تر به افراد جوان منتقل می شود.
آهنگری افزود: در گذشته های دور که ثبت دانش بر روی کاغذ نبوده، اطلاعات و دانش از بزرگان و افراد با تجربه سینه به سینه و نسل به نسل به گوش جوانان می رسید که بهترین نوع آن انتقال فرهنگ ها، جغرافیا و حالات انسانی بوده است.
آهنگری در ادامه افزود: اهمیت ثبت این احوالات انسان را بر آن داشت تا اطلاعات خود را مکتوب کند تا به نقطه کنونی برسیم.
وی در پایان ضمن ابراز خشنودی از مشارکت معلمان گفت: این مشارکت و استقبال خوشحال کننده است، البته ما نباید استفاده از وجود پربرکت پیشکسوتان و تجربه داران را فراموش کنیم چون عملا بدون وجود آنها نمی توانیم به رو به جلو حرکت کنیم.
در ادامه این همایش معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی گفت: این اولین کنگره در این زمینه است که در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود.
محمدحسین عبدالهی خاطرنشان کرد: هزاره سوم ، عصر ارتباطات است، دهه ۸۰ میلادی آغاز عصر ارتباطات بوده است، در این میان انگلیس اولین کشوری بود که مدارس هوشمند ایجاد کرد، طبق گفته مسئولین این کشور درسال ۱۹۸۵ ، حدود ۸۵۰۰ مدرسه به اینترنت متصل بوده است.
معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی در ادامه اتصال به اینترنت را سهل الوصول خواند و گفت: در شرایطی که دسترسی ما به اینترنت سهل الوصل است نباید آسیب های فراوان آن را از یاد ببریم ، آسیب های مانند تحریف اطلاعات.
وی در پایان گفت: نکته مهم و بسیار خوبی است که تاریخ را برابر هویت بدانیم و کمک به ان کنیم تا جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
منبع: ایسنا