کهنگیِ دیدگاهی، واقعیتی تلخ در ایران. ایسنا
استادتمام دانشگاه شهیدبهشتی با اشاره به رسالت خانههای ریاضیات گفت: این خانهها از ظرفیتهای خارج مدرسهای هستند که به صورت بالقوه موجب رشد استعدادها میشوند. این خانهها اگر به دلایل وجودی خود واقف باشند میدانند که رسالتشان در چشاندن لذت ریاضی به دانشآموزان و درگیر کردن آنها با چالشهای جدی و ایجاد شعف در آنهاست.
گویا اظهار کرد: خانه ریاضیات، کلاس کنکور و تست و محل بیان نکتههای تکراری نیست، بلکه مکانی برای رشد دانشآموزان کنجکاو و علاقمند و پرسشگر است.
وی تاکید کرد: باید پاسخگوی علل ریاضی خواندن دانش آموزان باشیم. ریاضی ماهیتی به شدت دوگانه دارد که گاهی انتزاعی و گاهی محسوس و ملموس است، از این رو احساسات کاملا متضادی را ایجاد میکند که در رشتههای دیگر مشاهده نمیشود.
گویا گفت: خانه ریاضیات میتواند اذهان انتزاعی را پرورش دهد، انتظار میرود خانه ریاضیات اراک در کمک به آموزش و ارتقای این جامعه پیشگام باشد و پاسخگویی به سوالات عمیق و کنجکاویها و ایجاد علاقه را جزو مسئولیتهای اصلی خود بداند و در دام کهنگی دیدگاهها نیافتد.
به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه اراک نیز گفت: علوم پایه تا حد بسیاری مدیون علم ریاضی است و پیشرفت کشورها نیز به صورت پایهای به ریاضیات وابسته است.
وی افزود: متاسفانه در چندین سال گذشته اهمیت این علم در کشور ضعیف جلوه داده شده است به صورتی که اقبال دانشجویان به ریاضی اندکی کاسته شده است.
حمیدی بیان کرد: افتتاح اولین خانه ریاضیات در اراک موجب تشویق جوانان با استعداد استان و شهر به سمت رشته ریاضی میشود.
رئیس دانشگاه اراک تصریح کرد: در کشورهای توسعهیافته جایگاه علوم پایه بسیار رفیع است. امید است با تاسیس خانه ریاضیات، جوانان به این رشته گرایش پیدا کنند تا پایگاه علوم پایه در کشور تقویت شود.
به گزارش ایسنا، در این مراسم اعضای شورای خانه ریاضیات معرفی شدند و از استاد نشوادیان به عنوان پیشکسوت ریاضی اراک تجلیل شد، همچنین استاد گویا نیز مورد تقدیر قرار گرفت.