گوشه چشمي به ايران» نخستين پديده مکتوب و مصور در نشر گردشگري
مدير عامل شرکت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري در آيين رونمايي از کتاب «گوشه چشمي به ايران» گفت: معرفي ايران، ميراث فرهنگي و تاريخي از جمله داراييهاي ارزشمند در آوردگاههاي فرهنگي و نمايشگاهي است. کتاب «گوشه چشمي به ايران» نخستين پديده مکتوب و مصور به زبان انگليسي در حوزه نشر گردشگري است.
به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محمدحسين برزين مدير عامل شرکت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري در آيين رونمايي از کتاب «گوشه چشمي به ايران» كه صبح روز سهشنبه (21 ارديبهشت) در شركت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري برگزار شد، گفت: نخستين كتاب جامع گردشگري به زبان انگليسي پس از چند سال مطالعه، پژوهش، تحليل محتوا و بازار سنجي گردشگري ايران در نمايشگاههاي معتبر جهان به همت سازمان ميراث فرهنگي منتشر شد.
وي افزود: معرفي ايران و واکاوي سرمايههاي گرانقدر ميراث فرهنگي، تاريخي و طبيعي آن و تجلي چشمانداز اين داراييهاي ارزشمند در آوردگاههاي فرهنگي و نمايشگاهي، يکي از مقدسترين و با ارزشترين وظايفي است که به آن اشتغال داشته و از منظر قلبي و اعتقادي اين امر را ذکري بزرگ ميدانيم، چرا که معرفي ايران در برهه کنوني آنهم در طلاييترين دوره تاريخ معاصر يک دغدغه ملي به شمار ميرود.
برزين خاطرنشان كرد: امروزه در عرصه جهان شاهديم که قهر و عصبيت گرفتار آمده از ضلالت غرب و تهاجم فرهنگي، استکبار جهاني با بهرهگيري از همه تکنولوژي و توان رسانهاي، سعي در ايجاد مانع براي تلالو انوار خيرهکننده هزاران سال تمدن و سابقه کم نظير علمي، ادبي، فلسفي، عرفاني، طب و ساير فنون ايراني- اسلامي ما کرده است.
وي افزود: بيش از پيش بر آن بودهايم تا ضمن دست يافتن به شناختي عميق از وضع موجود بازارهاي گردشگري جهان و بهرهگيري از تکنولوژيهاي نوين ارتباطاتي و رسانهاي، ايران را آنگونه که شايسته و بايسته نام آن باشد، معرفي کنيم.
مدير عامل شرکت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: حضور منسجم ايران در 60 نمايشگاه گردشگري خارجي، 10 هفته فرهنگي در بازارهاي هدف گردشگري، برپايي 15 نمايشگاه عکس، برگزاري 10 همايش مرتبط با مفاخر ايران همچون رودکي که تداوم آن را در سال جاري با شکوهي بزرگتر در همايش هزارمين سال سرايش شاهنامه جهاني شاهد خواهيم بود، گواه مدعاي ماست.
برزين افزود: توليد ميليوني 638 نوع اقلام فرهنگي– تبليغاتي در 17 زبان زنده نيز شاهد ديگري است که ما دل بسته به اميد کسب توفيق از تلاش دست برنداشتهايم و در نمايشگاههاي بزرگ گردشگري و صنايع وابسته حضور قدرتمندي داشتهايم.
مدير عامل شرکت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: حوزه تبليغات و نمايشگاههاي سازمان دي ماه 1384با هدف ساماندهي تبليغات گردشگري و حضور منسجم جمهوري اسلامي ايران در عرصههاي بين المللي در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور شکل گرفت.
وي افزود: با بهرهگيري از راهبردهاي تبليغاتي و نمايشگاهي موفق شد تا در سطح جهاني، تحولات گردشگري و جايگاه رفيع ايران در حوزه صنعت توريسم را به خوبي نمايان سازد. به گونهاي که در حوزه تبليغات با توليد تيزرهاي گردشگري و پخش از شبکههاي الجزيره، يورونيوز وMBC به خوبي موفق شديم تا نگاه توراپراتورها، تورگردانان بزرگ و گردشگران جهان را به زيباييها و ظرفيتهاي ايران معطوف کنيم.
وي با اشاره به رونمايي از کتاب گوشه چشمي به ايران، اين کتاب را يک اثر بي بديل فرهنگي و گردشگري ذکر کرد که با نگاه عميق به معرفي ايران براي گردشگران خارجي، خلق شده و از هم اکنون در معرکه بازارهاي جهاني، با شکوه و عظمت تمام، رخ مي نماياند.
برزين گفت: اين اثر که در نوع خود نخستين پديده مکتوب و مصور به زبان انگليسي در حوزه نشر به شمار ميرود، حاصل 4 سال مطالعه، پژوهش، تحليل محتوا و بازارسنجي گردشگري ايران در نمايشگاههاي معتبر گردشگري جهان است که خلا آن همواره در عرصه گردشگري و بازاريابي احساس ميشد.
وي با اشاره به حمايتهاي رييس جمهور، مشاور عالي و رييس دفتر رييس جمهور و، رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري در تدوين کتاب A GLIMPSE OF IRAN تصريح کرد: اين اثر ارزشمند را به ملت بزرگ، نجيب و فهيم ايران هديه ميکنيم.
وي ضمن تشريح ويژگيهاي کتاب گوشه چشمي به ايران گفت: در اين کتاب معرفي ايران در دو بخش کلي گنجانده شده است. ابتدا با ديدگاهي جامع جاذبهها وظرفيتها و تواناييهاي گردشگري کشورمان در مباحثي همچون طبيعت، تنوع فرهنگي، تاريخ، ميراث جهاني، مذاهب، هنر ايراني، زبان وادبيات، صنايع دستي، مشاهير ايراني، مناطق آزاد، روستاهاي شگفتانگيز، توريسم سلامت و يادمانهاي دفاع مقدس پرداخته شده است.
مدير عامل شرکت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري خاطرنشان كرد: در اين كتاب نفيس به غذاهاي ايراني، سوغات، موزهها وايران امروز (زندگي شهري، اقتصاد، انرژي، صنعت، حمل ونقل، کشاورزي، ورزش) تشريح شده و سپس به معرفي استانهاي 30 گانه کشور همراه با امکانات گردشگري و توانمنديهاي اين مناطق در عرصه صنعت گردشگري پرداخته شده است.
برزين گفت: ارايه سيمايي مانا و مبتني بر حقيقت به همراه معرفي ظرفيتها و چشماندازهاي گردشگري کشور بلند آوازه ايران در جهان، تصويري است که اکنون با همت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران درحال تکوين و شکلگيري است.
وي افزود: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با نگاهي بنيادي به چشمانداز ۲۰ ساله گردشگري همواره در صدد آن بوده تا با تبليغات محيطي و جهاني، جايگاه ايران را در ميان کشورهاي گردشگرپذير، به عنوان مقصدي امن و رقيبي قابل اعتنا تثبيت کند.
مديرعامل شرکت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري در پايان سخنانش تصريح کرد: ميدانيم که راه دشوار است و شايد در نگاه نخست دست نيافتني به نظر ميرسد، اما با اتکا به فضل الهي و عزمي جزم، در تلاشيم تا با حضور هدفمند در سبد جهاني تبليغات گردشگري، کليه مباحث هدفگذاري شده در سند چشمانداز 20 ساله گردشگري را محقق سازيم. ما بر اين باوريم که ميتوانيم و اين توانستن و خواستن براي توسعه پايدار صنعت گردشگري، حق ايران و زيبايي هاي بي بديل و جلوههاي کمنظير آن است.
وي افزود: معرفي ايران و واکاوي سرمايههاي گرانقدر ميراث فرهنگي، تاريخي و طبيعي آن و تجلي چشمانداز اين داراييهاي ارزشمند در آوردگاههاي فرهنگي و نمايشگاهي، يکي از مقدسترين و با ارزشترين وظايفي است که به آن اشتغال داشته و از منظر قلبي و اعتقادي اين امر را ذکري بزرگ ميدانيم، چرا که معرفي ايران در برهه کنوني آنهم در طلاييترين دوره تاريخ معاصر يک دغدغه ملي به شمار ميرود.
برزين خاطرنشان كرد: امروزه در عرصه جهان شاهديم که قهر و عصبيت گرفتار آمده از ضلالت غرب و تهاجم فرهنگي، استکبار جهاني با بهرهگيري از همه تکنولوژي و توان رسانهاي، سعي در ايجاد مانع براي تلالو انوار خيرهکننده هزاران سال تمدن و سابقه کم نظير علمي، ادبي، فلسفي، عرفاني، طب و ساير فنون ايراني- اسلامي ما کرده است.
وي افزود: بيش از پيش بر آن بودهايم تا ضمن دست يافتن به شناختي عميق از وضع موجود بازارهاي گردشگري جهان و بهرهگيري از تکنولوژيهاي نوين ارتباطاتي و رسانهاي، ايران را آنگونه که شايسته و بايسته نام آن باشد، معرفي کنيم.
مدير عامل شرکت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: حضور منسجم ايران در 60 نمايشگاه گردشگري خارجي، 10 هفته فرهنگي در بازارهاي هدف گردشگري، برپايي 15 نمايشگاه عکس، برگزاري 10 همايش مرتبط با مفاخر ايران همچون رودکي که تداوم آن را در سال جاري با شکوهي بزرگتر در همايش هزارمين سال سرايش شاهنامه جهاني شاهد خواهيم بود، گواه مدعاي ماست.
برزين افزود: توليد ميليوني 638 نوع اقلام فرهنگي– تبليغاتي در 17 زبان زنده نيز شاهد ديگري است که ما دل بسته به اميد کسب توفيق از تلاش دست برنداشتهايم و در نمايشگاههاي بزرگ گردشگري و صنايع وابسته حضور قدرتمندي داشتهايم.
مدير عامل شرکت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: حوزه تبليغات و نمايشگاههاي سازمان دي ماه 1384با هدف ساماندهي تبليغات گردشگري و حضور منسجم جمهوري اسلامي ايران در عرصههاي بين المللي در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور شکل گرفت.
وي افزود: با بهرهگيري از راهبردهاي تبليغاتي و نمايشگاهي موفق شد تا در سطح جهاني، تحولات گردشگري و جايگاه رفيع ايران در حوزه صنعت توريسم را به خوبي نمايان سازد. به گونهاي که در حوزه تبليغات با توليد تيزرهاي گردشگري و پخش از شبکههاي الجزيره، يورونيوز وMBC به خوبي موفق شديم تا نگاه توراپراتورها، تورگردانان بزرگ و گردشگران جهان را به زيباييها و ظرفيتهاي ايران معطوف کنيم.
وي با اشاره به رونمايي از کتاب گوشه چشمي به ايران، اين کتاب را يک اثر بي بديل فرهنگي و گردشگري ذکر کرد که با نگاه عميق به معرفي ايران براي گردشگران خارجي، خلق شده و از هم اکنون در معرکه بازارهاي جهاني، با شکوه و عظمت تمام، رخ مي نماياند.
برزين گفت: اين اثر که در نوع خود نخستين پديده مکتوب و مصور به زبان انگليسي در حوزه نشر به شمار ميرود، حاصل 4 سال مطالعه، پژوهش، تحليل محتوا و بازارسنجي گردشگري ايران در نمايشگاههاي معتبر گردشگري جهان است که خلا آن همواره در عرصه گردشگري و بازاريابي احساس ميشد.
وي با اشاره به حمايتهاي رييس جمهور، مشاور عالي و رييس دفتر رييس جمهور و، رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري در تدوين کتاب A GLIMPSE OF IRAN تصريح کرد: اين اثر ارزشمند را به ملت بزرگ، نجيب و فهيم ايران هديه ميکنيم.
وي ضمن تشريح ويژگيهاي کتاب گوشه چشمي به ايران گفت: در اين کتاب معرفي ايران در دو بخش کلي گنجانده شده است. ابتدا با ديدگاهي جامع جاذبهها وظرفيتها و تواناييهاي گردشگري کشورمان در مباحثي همچون طبيعت، تنوع فرهنگي، تاريخ، ميراث جهاني، مذاهب، هنر ايراني، زبان وادبيات، صنايع دستي، مشاهير ايراني، مناطق آزاد، روستاهاي شگفتانگيز، توريسم سلامت و يادمانهاي دفاع مقدس پرداخته شده است.
مدير عامل شرکت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري خاطرنشان كرد: در اين كتاب نفيس به غذاهاي ايراني، سوغات، موزهها وايران امروز (زندگي شهري، اقتصاد، انرژي، صنعت، حمل ونقل، کشاورزي، ورزش) تشريح شده و سپس به معرفي استانهاي 30 گانه کشور همراه با امکانات گردشگري و توانمنديهاي اين مناطق در عرصه صنعت گردشگري پرداخته شده است.
برزين گفت: ارايه سيمايي مانا و مبتني بر حقيقت به همراه معرفي ظرفيتها و چشماندازهاي گردشگري کشور بلند آوازه ايران در جهان، تصويري است که اکنون با همت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران درحال تکوين و شکلگيري است.
وي افزود: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با نگاهي بنيادي به چشمانداز ۲۰ ساله گردشگري همواره در صدد آن بوده تا با تبليغات محيطي و جهاني، جايگاه ايران را در ميان کشورهاي گردشگرپذير، به عنوان مقصدي امن و رقيبي قابل اعتنا تثبيت کند.
مديرعامل شرکت نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و گردشگري در پايان سخنانش تصريح کرد: ميدانيم که راه دشوار است و شايد در نگاه نخست دست نيافتني به نظر ميرسد، اما با اتکا به فضل الهي و عزمي جزم، در تلاشيم تا با حضور هدفمند در سبد جهاني تبليغات گردشگري، کليه مباحث هدفگذاري شده در سند چشمانداز 20 ساله گردشگري را محقق سازيم. ما بر اين باوريم که ميتوانيم و اين توانستن و خواستن براي توسعه پايدار صنعت گردشگري، حق ايران و زيبايي هاي بي بديل و جلوههاي کمنظير آن است.
منبع :خبرگزاری کتاب ایران
+ نوشته شده در شنبه ۱۳۸۹/۰۲/۲۵ ساعت 18:17 توسط محمد قجقی
|