مراسم روز معلم و تجليل از معلمان زبان فارسي رايزني فرهنگي ج.ا.ايران در عشق آباد
در اين مراسم که با حضور
معلمان زبان فارسي رايزني و 200 تن از فارسي آموزان شاغل به تحصيل و
يادگيري زبان فارسي در نمايندگي برگزار شد ابتدا سيدرضا ميرمحمدي سرپرست
رايزني فرهنگي به ايراد سخن پرداخت. وي در آغاز صحبت ضمن تبريک اين مناسبت
به معلمان حاضر در مراسم ، به علت نامگذاري اين روز در جمهوري اسلامي ايران
اشاره و پيرامون مقام علمي و شان معلمي استاد شهيد مرتضي مطهري نکاتي بيان
کرد.وي در بخش ديگر سخنان خود با طرح اين سئوال که معلم کيست و ارزش
او به چيست ؟ سه ويژگي و صفت : 1- دارنده علم 2- آموزنده علم 3- و پرورنده
عشق و محبت در دل خود و دانش آموز را پاسخ اين پرسش عنوان کرد و معلم را
شخصي که واجد اين سه خصيصه برجسته باشد معرفي نمود. ميرمحمدي افزود ارزش
معلم به علم اوست و اين قداست علم است که به وجود معلم ارزش و بها ميدهد و
از اين جهت است که خداوند در قرآن، عالم را به غير عالم برتري داده است. (
هل يستوي الذين يعلمون و الذين لا يعلمون )وي بهترين نوع تجليل و
بزرگداشت معلم را اهتمام متعلم در ياد گيري هرچه بيشتر از وجود اين قشر
زحمتکش دانست و اضافه کرد که اگر شاگرد درس معلم را به نحو احسن ياد گرفته و
دريافت بيشتري از ذخيره و اندوخته علمي معلم داشته باشد ، بهترين هديه را
به او داده است.ميرمحمدي در پايان صحبت هاي خود با يادآوري اينکه اول
معلم عالم خلقت و هستي خداوند متعال است و انبياء و ائمه الهي نيز کسوت
معلمي داشته اند ، از معلمان زبان فارسي رايزني خواست خودشان قبل از همه
قدر و قيمت مرتبه و مقام والاي خود را بعنوان معلم بدانند و به اينکه عنوان
معلمي را با خود به همراه دارند افتخار کنند. در بخش هاي ديگر اين
مراسم گروه سرود رايزني فرهنگي ، در تجليل از مقام معلم سرود خواني کرد و
سپس گروهي از فارسي آموزان صاحب ذوق رايزني، نمايشي با موضوع کلاس درس زبان
فارسي را اجرا کردند. در ادامه ، تعدادي از دانش آموزان به قرائت
نوشته ها و سروده هاي خود در باره مقام ومنزلت معلم پرداختند و پس از آن از
فارسي آموزان برگزيده و برتر ترم گذشته با دادن هديه تقدير شد. در پايان مراسم هم از معلمان زبان فارسي رايزني فرهنگي با اهداء گل و کادو تشکر و قدرداني به عمل آمد.
منبع: سایت رایزنی فرهنگی سفارت ج.ا.ا در عشق آباد
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۳۹۱/۰۲/۱۴ ساعت 19:27 توسط محمد قجقی
|